Prečo je pre naše telo pohyb tak dôležitý?





Zrýchlenie srdcového rytmu zlepšuje prietok krvi do mozgu, čo pomáha mozgu lepšie fungovať, najmä pokiaľ ide o pamäť. Jedna nedávna štúdia na Harvarde zistila, že cvičením sa tiež zvyšuje veľkosť hippocampu, časť mozgu spojená s pamäťou a učením, a že iba 30 minút mierneho cvičenia denne stačí na to, aby sa zabránilo nástupu demencie a Alzheimerovej choroby.

Zvýšenie krvi a kyslíka prúdiaceho do mozgu spôsobuje, že sa cítite viac ostražitejší a aktívnejší aj po skončení tréningu. Nehovoriac o tom, proces spaľovania kalórií doslova vytvára energiu, ktorá vám pomôže v pohode prežiť v dobrej kondícii a v dobrej nálade celý deň.


Vďaka pohybu bude vaše telo oveľa jednoduchšie produkovať dôležitý hormón inzulín, ktorého úlohou je udržiavať „zdravú“ hladinu cukru v krvi.
Pri cvičení sa do tela vylučujú endorfíny, hormóny štastia, vďaka nim sa po tréningu budete cítiť skvelo.
Zlepšíte si koordináciu pohybu. Pri správnom cvičení viete posilniť svaly a odstrániť rôzne bolesti ,ktoré trápia vaše telo.
Ešte stále nechcete zmeniť svoj životný štýl? Urobte niečo pre seba, začnite aktívne žiť, zoberte muža na bicykel ,deti do prírody dajte si 20 minút cvičenia s nami😊
A na záver Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí cvičia najmenej 30 minút denne, mali o 65% vyššiu kvalitu spánku ako tí, ktorí necvičia. Tak toto ma osobne zaujalo najviac.. Pomerne veľká väčšina ľudí ma problémy so spánkom.



Moja fotka
:)
Ahojte, Volám sa Martina mám 25 rokov, pohyb a šport je moja vášeň robím to pre radosť a dáva mi to veľmi veľa pozitívnej energie, s ktorou by som sa s vami chcela podeliť. Bola som hravé dieťa, mala som prebytok pohybu, stále na bicykli, na korčuliach, behali sme po vonku až dokým nedošla tá očakávaná puberta. Pomaly som začala naberať na váhe, až som dospela do štádia ,kedy si to začali všímať už aj moji rodičia. Mám 158 cm takže som bola taká malá gulička :))) Prechodila som všelijakých lekárov, mala som hocijaké diéty stále som mala zvýšený cholesterol, ale všetci tvrdili ,že z toho vyrastiem. Moc som neporástla ale môžem povedať, že jediné, čo mi vtedy v tom období pomohlo bol tanec. Telo potrebovalo pravidelný intenzívny tréning. Na tanečných tréningoch som pochopila, že treba popritom aj telo spevňovať teda silovo cvičiť. Ako mladú ma to nejak nenadchlo ale postupom času som podľahla trendu fitness. Mala som niekoľko osobných trénerov, ktorí ma naučili ako správne cvičiť. Sama za seba môžem povedať, že celý život mi váha kolíše a stále sa učím s tým bojovať. Ale došla som na pár spôsobov a trikov ako to ukorigovať.